marți, 24 iulie 2007

E timpul să ne trezim....

Aşa-zisa “Civilizaţie Umană” şi-a demonstrat cu vârf şi îndesat lipsa de civilizaţie şi lipsa de respect pentru Natură. Consumerismul este piatra de căpătâi a multora din cei care se auto-intitulează civilizaţi doar pentru simplu fapt că îmbracă un costum ( de cele mai multe ori din fibre sintetice) sau pentru că se află la volanul unui autovehicul de ultimul răcnet . Aproape peste tot vezi numai gunoaie, PET-uri, sacoşe de plastic rupte sau câte un cauciuc lăsat orfan de fostul lui stăpân.

Mie unul îmi e DOR să umblu desculţ prin iarbă; îmi e dor să mă plimb pe sub tâmpla pădurii sau să fac o cură de aer curat. Încă mai pot să găsesc câte puţin din toate astea dacă las tumultul oraşului destul de departe. Îmi e dor să stau pe spate, pe un braţ de fân şi să privesc cerul înstelat. Tot aşa de dor îmi e si sa stau cu spatele lipit de un stejar şi să simt cum mă încarc din vigoarea şi tăria acestuia.

Au început să devină amintiri iernile de altădata, când zăpada îmi ajungea până deasupra genunchilor şi când nu mă mai dadeam dus acasă decât atunci când foamea mă chinuia cumplit. Eram bucuros de spectacolul naturii, indiferent de anotimp. Toate erau în regulă sau cel puţin aşa părea. Anotimpurile erau anotimpuri...totul era parcă mai cu măsură.

Există vreo legatură între toate astea şi pădure? La întrebarea asta mi-a răspuns indirect Directorul Agentiei Naţionale de Meteorologie, dl Ion Sandu, într-o intervenţie televizată din urmă cu cateva zile. La întrebarea unei prezentatoare de la postul Antena 3 , dl Ion Sandu a spus ca există cu siguranţă o legătură directă între defrişările făcute din 1990 încoace şi schimbările climatice şi că dăcă aceste defrişări nu ar fi avut loc zilele acestea nu ar mai fi fost atât de caniculare iar impactul economic al caniculei ar fi fost cu totul altul.

Stând strâmb şi judecând drept.... au meritat sâ fie defrişate atâtea sute de mii de hectare de pădure ? Pentru unii « civilizaţi » ..cu siguranţă, dar pentru restul nu. Şi astăzi tragem cu toţii ponoasele.

Din păcate pentru noi... avem o datorie morală faţă de copii noştrii să le lăsăm ca moştenire un mediu curat. Dacă vrem ca în România să aibă un mediu echilibrat din punct de vedere ecologic, suprafaţa împădurită ar trebui să fie de aproximativ 40% din teritoriul naţional. În realitate aceasta este de doar 26,6 %. Deci e de muncă "la greu"... numai să vrem să facem.

La adresa http://groups.google.com/group/impadurire/web/situaia-pdurilor-romniei-n-anul-2007 puteţi găsi date despre starea reală a pădurilor din Romănia, iar la adresa http://groups.google.com/group/impadurire/files puteţi vedea care este situaţia reală privind gradul de împădurire al fiecărui judeţ din România.

Dacă vă pasă de ce se întâmplă cu Natura … lăsaţi snobismele la o parte şi puneţi mâna să plantaţi şi dumuneavoastră nişte copaci.

Fără acţiuni responsabile făcute acum.... copii noştrii vor trăi într-o zona semiaridă sau chiar aridă. Le doreşti asta propriilor tăi copii?

Niciun comentariu: